Quinn’s perspektv:

 Vi hade kommit till flygplatsen som vi ofta var vid nuförtiden, folk gick som vanligt och stirrade på oss för att vi hade med oss Niall Horan från One Direction brevid oss hand i hand med min syster. De skulle ta ett privat plan för att komma snabbt till Australien. Så nu klockan sju på morgonen så stod vi nära gaten där de skulle in.

”Kom hit din flygande unge” skrattar jag och kramar om Becca.

”Naw är jag din flygande unge nu också” skrattar hon och kramar tillbaka. 

”Japp, var stolt.!” 

”Så..Pratade du och Niall om vad jag sa igår?” Säger jag och skrattar mjuk.

Hon stönar och slår till mig.

”Ni gjorde, vad kom ni fram till? Snälla jag vill veta!” Skrattar jag och jag ser hur mycket Becca hatar detta.

”Vi kom fram till att du inte ska lägga din stora feta näsa i detta okej!” Säger hon och fekar sin aggression.

”Kommer inte gå för jag har ingen så stor fet näsa.”

”Jag eller Niall kommer aldrig tala om när vi gör det okej!”

Jag skrattar bara och vänder mig mot Niall och ger honom en bamsekram och viskar i hans öra. 

”Take care of my sister” 

”I promise that she will never be in danger again” viskar han tillbaka och jag ler mot honom.
Jag kramar om Becca en sista gång innan de hand i hand går mot gaten och innan de går in så vänder sig Becca och vinkar glatt mot oss och skriker. 

”Jag älskar er! Jag kommer alltid älska er!” 

Jag höjer handen och vinkar tillbaka och känner mammas arm om mig och snyfta till. Jag kramar om henne glatt och lutar mig mot henne.

 

Niall’s perspektiv:

 Vi sätter oss i planet och jag tittar länge på henne tills hon rodnar och tittar ner på sina naglar.

”What?” Säger jag och kysser hennes kind. 

”Why are you staring at me?”

”I don’t know .. Maybe because you're the most wonderful person I know” Svarar jag och lägger armarna om henne och vi känner planet lyfta och vi båda bara sitter där tysta och tänker på vad som ska hända. Men jag vet redan vad jag ska göra, vad som kommer hända när vi landar. Den vanliga tiden att flyga skulle vara runt 35 timmar men tack vare att vi tog privat flyget landade vi 17 timmar senare på flygplatsen i Brisbane. 

Det är midnatt när vi kommer fram så vi sticker direkt till hotellet och vi båda somnar snabbt. Hela nästa dag är vi i stan, Rebecca vill bara shoppa och jag följer henne vart hon än går. När klockan närmar sig tio så kommer jag in i vårat sovrum där Becca ligger på sängen och pratar i telefon.

”No Celina not right now, maybe tomorrow?” skrattar hon. Jag nickar med huvudet mot henne och hon avslutar samtalet och sätter sig upp.

”Put on a nice tank top and short shorts and came” säger jag och vinkar till henne och går ut. Snart kommer hon ut med ett vitt lång snyggt linne och gula shorts. Hon hade sitt hår i en hög hästsvan och ett par snygga svarta sandaler. 

”You look hot” skrattar jag och tar hennes hand. 

”Why should I wear this?” skrattar hon och vi går ut där en taxi står och väntar på oss.

”Do you know that my fans can keep a secret?” Säger jag och vi hoppar in i taxin som sen kör iväg. 

”What secret?” 

”This” Säger jag och sätter på henne en ögonbindel.
”Niall!” Skrattar hon och lägger armarna i kors över bröstet.

”Wait honey, you should see” säger jag och vi åker vidare. Ungefär femton minuter senare stannar chaufföreren och jag hjälper Becca ut och viskar. 

”Here's our secret”

 

Rebecca’s perspektiv:

 

Det luktar salt och jag hör..Vågor? Niall tar av mig ögonbindeln och leder mig ner till en strand. 

”Niall, what is this?”

”Don’t you see where we are?”

Jag tittar mig omkring och ser det stora havet och den vita sanden som leder från en stor bergsvägg som ligger till vänster om oss. Vid höger lite längre bort ser man stranden fortsätta långt bort. Men också bara några meter ifrån oss ligger ett litet hus av trä som jag mycket väl kommer ihåg. 

”Niall .. Is this beach, the beach we met at?” säger jag och vänder mig mot honom. Han tar min hand och nickar. Solen ligger och myser vid horisonten och ger ett brandgult ljus. 

”Come with me, I'll tell you one thing”

Vi går till vattnet och vi sparkar inte ens av skorna utan går rakt ner i vattnet. 

”Niall .. What the hell are you doing?”

Han skrattar och när vattnet nåt min höft släpper han min hand och suckar. 

”This will be difficult for me to say, I'm not a guy who .. like to talk about feelings ..”

(Lyssna på denna om du vill ha lite ”Slut på novellen feelings” kändes som ett bra slut med denna låt till)

http://www.youtube.com/watch?v=2bFtEjuR3Tk

Jag tittar nervöst på honom och han ler genant mot mig.

”I love you Becca, more than anything, and I don’t know how my life would have been like without you”

”I hate myself when I screwed up and caused you to go down with my stupid car in the water and was about to die.”

Jag skakar på huvudet och ska börja prata men han stoppar mig.

”But you came back and I promise to never make the same mistake. Never. So now I'll start my life with you for real. I'll always be by your side and I hope you will have me as your boyfriend and later maybe that your husband? Who knows?” skrattar han och tar min hand igen.

”Wow.. I .. Don’t know what to say ..” viskar jag och torkar bort de tårar som rinner ner för min kind. Sen tar jag ett steg ifrån honom och ler.

”Now it's my turn”
Han lägger huvudet på sned.

”Niall James Horan. You were one of the most famous guys on earth. You were probably the hottest guy I've ever seen and you chose me”

Han skrattar åt mitt ordval.

”An ordinary girl like me,and when I died, you were the last thing I was thinking about, and when I woke up, it was you who was there. You made me wake up and I love you for that because if I had died, I had never had seen you again.”

”So yes, I want you as a boyfriend and yes I want you as a husband one day. I mean we don’t have to think about it right now”
Niall skrattar och tar min hand.

”We have the whole world's time.” skrattar han.

”And then we can talk more about this tomorrow, and the day after that and the day after that” skrattar han. 

Jag skrattar och han kysser mig mjukt.

”Maybe even one more day after that?” Skrattar han mot mina läppar. 

Jag nickar och kysser tillbaka och viskar.

”One More Day”



Nu är OneMoreDay novellen officelt över. Kommer skriva en epilog snart så ni får veta vad som händer i framtiden för Nebecca. Och så kommer jag att börja med en novell! Mer om det får ni senare :) Kram på er och tack för allt stöd! / Kram OneMoreDay

 

2 kommentarer

hanin

19 May 2013 22:02

gåshuuuuuud omg helt underbart slut! skrek till lite när jag såg den sista meningen. luuuuv you lisa! <3

Moa

20 May 2013 16:04

OMG, ord kan inte beskriva hur mycket jag älskar slutet! Älskade älskade älskade verkligen hela novellen, från början till slut! Du är verkligen bäst. Love you bubba! :*

Kommentera

Publiceras ej