Niall’s perspektiv:

Hon slår sig ner i soffan och kryper upp på knä.Jag sätter mig bredvid henne och kysser hennes panna.

”I love you” 

Hon ler mot mig, en knack på dörren får oss båda att hoppa till.

”Wait!” Skriker jag till dörren och kramar om Becca.

Jag öppnar dörren och blir riktigt förvånad.

”Mom?”

Hon ler och kliver in innan jag hinner säga något mera.

”Where we have your loved one?” 

Jag skrattar och visar in henne till vardagsrummet.

”Here”
Jag ler mot Becca som ler blygt mot min mamma.

”Mom, this is Rebecca, Rebecca, this is my mom”

Båda tittar på varandra och sen ler mamma försiktigt. 

”You look like you sitting there and are pregnant”
”Mum!” säger jag arg, och tittar ner på Becca.

Men hon skrattar bara mjukt och ler.

”Sorry, I’m not pregnant” 

Mamma skrattar och sedan vänder hon sig mot mig.

”Niall, take your girlfriend to your favourite restaurant, you know..”

Jag nickar och ler.

”Good meet me and dad there eight”
Sedan ger hon mig en kram, kysser Becca på kinden och i nästa sekund har hon lämnat huset.

”Niall! Are you crazy?!”
Jag tittar ner på henne och rycker på axlarna.

”What?”

”Me and you on a restaurant?! Walk?!”
Då förstår jag och jag sätter mig ner vid henne och kysser henne på munnen.
”Darling, I gonna help you, you can trust me”

”I trust you I do..But your mum..She is like mine..She doesn't want..Us”

”What do you mean?”
”Niall, I saw her when she talk to me, she want me out of your mind..And maybe this restaurant..”
Jag skakar på huvudet.

”Thats never gonna happen”
”How do you know?”
Jag lutar min panna mot hennes.

”Because you are in my mind every single time I don’t are with you.”

Hon tittar in i mina ögon och viskar.

”Do you help me to walk?”
”Yes darling”

Resten av dagen försöker vi träna upp hennes ben men det går inte.Klockan tickar mot åttaslaget och snart sitter vi i min bil.

”What if I have too little dress?” klagar Becca medans vi åker igenom staden mot resturanten.

”Stop complaining now that's perfect!”

Hon skakar på huvudet och kollar ner på sina ballerinaskor och suckar.

”I don’t like these shoes” säger hon

Jag himlar med ögonen och svänger in på parkeringen.

”Oh god .. Irish food, I don’t know what I'm going to order then ..”

Jag vänder mig mot henne och tar hennes ansikte i mina händer och vänder henne mot mig.

”I'll help you okay? I give you suggestions like food you have eaten”

Hon nickar sakta och jag kliver ut ur bilen och öppnar hennes dörr.

”Take my hand and pretend that you see”

Hon biter sig i läppen och tar min hand och jag drar upp henne mot mig.

En flämtning hörs när jag trycker hennes kropp mot min, jag kysser henne mjukt och hon skrattar nervöst. Jag ser hur fans och paparatziz kommer mot oss så jag låser bilen och lägger min arm runt hennes midja och börjar sakta gå över parkeringen.

När vi väl kommit in i värmen ser jag mamma och pappa valt ett runt bort för fyra, jag styr stegen mot dom och viskar mjukt i Beccas öra

”Smile”

Hon gör som jag säger och jag hjälper henne att ta av hennes kofta och hänga den över stolen, både mamma och pappa ger henne en mjuk kram och sen sätter dom sig ner samtidigt som jag drar ut Beccas stol och vi båda slår oss ner.

”Becca, how are your family with all the pressure you've got now?” frågar mamma innan vi har fått menyerna och jag känner på mig att det kommer bli en lång kväll. Men becca ler och svarar glatt.

”Yes they take pretty good, better than I did in the beginning actually”

Mamma nickar kritiskt men pappa ler och drar över frågor om Sverige medans menyerna kommer in. Jag börjar visa olika maträtter för Becca som nickar och tillslut väljer hon Fish and Chips och jag tar en irish stew.

”Becca? I wonder what your mother thinks you are with Niall .. I mean he is 19 and you are 16” säger mamma medans våra drycker kommer in.

Jag stirrar argt på mamma och säger argt.

”She turns 17 in a month mom”

Mamma struntar totalt i mig och Rebecca skruvar sig.

”She .. Yes she is .. She liked it ..”

”Liked?” säger mamma och höjer på ögonbrynen.

”Maura” Säger pappa och himlar med ögonen.

”Yes liked, after my .. Yeah when I drowned so thought she well that I would come home and yes .. Break up with Niall”

Jag ser att mamma är påväg att säga nåt men som tur kommer maten in och pappa tar över med bättre frågor.

Två timmar senare sitter vi och har precis ätit upp efterrätten då mamma ska upp och hämta mer kaffe till sig och jag följer snabbt med.

”Now you must stop” 

Hon vänder sig om och tittar på mig

”With coffee? Want Becca also have more?”

”Trying to do so that she will storm out and never talk to me again”

Mamma ger pengarna till hon bakom disken och jag ställer mig fram för att beställa två cola med.

”Coke? Why should you have two coke?”

”To Me and Becca”

Hon säger inget mera och jag går tillbaka till bordet och hör hur Becca försöker förklara hur hennes rum ser ut för pappa. Jag ställer ner drickorna på bordet och får ett utmattat leende tillbaka.

”Mom, Dad, I don’t want to be mean but we have to drag us back home now”

”Of course” säger pappa samtidigt som mamma borrar in sin blick i mig.

”Niall No, no, I would love to stay here” säger Becca samtidigt som en stor gäsp kommer från hennes mun.

Pappa och jag skrattar till och hon rodnar.

”It's late, and a lot has happened in our lives now Becca, time to go home” 

Hon nickar trött och jag ställer mig upp och hjälper henne med att få på sig koftan.

”Thank you for wanted me here Mr. and Mrs. Horan” säger Rebecca mjukt och jag hjälper henne upp och hon lutar sig imot mig.

”Don’t worry sweetie, if Niall love you, I love you” säger pappa glatt och ger henne en kram.

Mamma sitter fortfarande ner men plötsligt ställer hon sig upp.

”Please call me Maura”
Jag spärrar upp ögonen och Rebecca vänder sakta huvudet mot min mammas röst.

”Excuse me” viskar hon.

”No, it’s me who should say excuse me .. Or no, I'll say that I'm sorry .. For everything I did .. Of course you can be with Niall .. Can you forgive me?”
Jag stirrar på mamma och Becca nickar och ler svagt.

”I can do that”

Min mamma nickar och ger oss båda en kram och kysser mig mjukt på kinden, sen styr jag mig och Rebecca mot parkeringen. Innan vi har kommit ut från parkeringen hör jag Beccas lugna snarkningar. Så snart vi är hemma bär jag henne in i vårt sovrum och lägger henne ner, tar av mig skjortan och ska ta av mig de vita byxorna när jag hör en gnällig röst.

”Niall..Can you .. You .. The shoes and the dress .. It's so .. so ..”
Jag skrattar och tar av henne skorna och klänningen och lägger mjukt täcket över henne. Sen tar jag av mig byxorna och kryper ner till henne, då spärrar hon förvånat upp ögonen och kastar av sig täcket och springer iväg.
”Hey! Becca?”

Snart kommer hon tillbaka och hela ansiktet lyser.

”I can..I can..See!”

Jag stirrar på henne och sedan ler jag.

”You're kidding? What fun but come on you are dead tired”

”No I want to go back to your parents”
Jag suckar och sträcker ut armarna.

”Come on”

Hon tittar på mig och sedan ser jag hur tröttare hon blir och sen vinglar hon fram till sängen och kryper ner brevid mig och trycker ansiktet mot mitt bröst, vi somnar snabbt båda två.


Nialls mamma accepterar Nebecca (Tack för namnet Hanin) Ska Beccas mamma acceptera dom? Rebecca kan se igen och allt verkar vara bra igen!/ OneMoreDay

 

2 kommentarer

hanin

01 Mar 2013 21:39

yey omygosh hon kan seeeeee :D

evelina

02 Mar 2013 10:14

älskar't lika mycket som A ;)

Kommentera

Publiceras ej