Rebecca’s perspektiv:

”You are beautiful!” skrattar jag medan jag och Celina går över skolgården. Hennes handgrepp om min arm blir hårdare ju närmare vi kommer till salen där vi ska ha våran lilla julavslutning med skolan.

”What if he don’t like my dress?” viskar hon och tittar på sin vita naglar.

”Shut up” skrattar jag.

Celinas långa vita klänning är underbar, den går ända ner till hennes fötter. Den har bara ett axelband och den är magisk. Hennes hår ligger plattat mot hennes rygg och hon har ett guldigt armband och vita naglar. Själv har jag en kort röd klänning med bara en arm i späts. Mitt hår är uppsatt i en bulle och ett svart smalt armband pryder min högra handled.  

Vi kommer in i salen och sätter oss ner. Julavslutnignarna är inte som dom i Sverige. Två personer från den normla linjen sjunger och så pratar rektorn sen är det slut. Ganska onödig kväll kan man tycka men denna kväll ska Celina äntligen få visa vad hon älskar. 

”This year, we have had a lots of surprises” skrattar rektorn.

”That is why I so happy to say that this girl made me and my colleagues jaw-dropping when she sing for us the first time”

”Come up Celina Brown!” 

Celina ställer sig upp och tittar på mig och jag ler mot henne och hon går upp på scen. Hon tittar ut på oss andra som sitter här och nickar mot våran musiklärare att sätta på musiken. Musiken började och Celina började sjunga en låt av Katy Perry, Wide Awake. Hennes röst var perfekt för låten och hennes ljusa stämma passade in.

http://www.youtube.com/watch?v=SYXkGdSe_SQ (Denna låt sjunger hon)

 

I'm wide awake

How did I read the stars so wrong?

I'm wide awake

And now it's clear to me

That everything you see

Ain't always what it seems

I'm wide awake

Yeah, I was dreaming for so long

 

Jag log mot henne och hon log tillbaka, jag kollade back och såg Andrew sitta några rader bakom mig, han stirrade på henne med kärlek i blicken.Jag log och kollade mot Celina igen.

 

I'm wide awake

Thunder rumbling

Castles crumbling

I'm wide awake

I am trying to hold on

I'm wide awake

God knows that I tried

Seeing the bright side

I'm wide awake

But I'm not blind anymore...

 

Hon hade sett Andrew nu helt klart hennes ögon glittrade medan hon sjung.

 

I'm wide awake

I'm wide awake

I'm wide awake

I'm wide awake

I'm wide awake

 

Hon log mot eleverna och sen började applåderna, folk ställde sig upp från sina platser och jag det gjorde jag med. Jag höjde mina armar i luften och skrattade och busvisslade.Celina log mot oss alla och torkade bort några tårar som rann nedför hennes kinder. Efter det går alla elever bort mot utgången för att få sina betyg och sen hem igen. När vi kommer ut har det börjat snöa och små tussar av snö faller ner mot oss. 

”so beautiful” viskar Celina när vi går i armkrok ut mot parkeringen. 

”Not so beautiful as you my beauty” hör vi en röst bakom oss.

Vi vänder oss om och där står Andrew med sitt röda hår och ler mot oss.

”Aaaaandrew!” skriker Celina och kastar sig om hans hals.
”Hey girl” skrattar han och kysser henne mjukt. 

”Hi Becca” säger ha och ler mot mig.

”Hi Andrew” säger jag med ett leende mot han.

”Shall I drive you home?” han tittar ner mot Celina men hon skakar på huvudet och ler.

”No it is not needed, Niall to come and pick us up”

”Okey, I'll call you later” han kysser Celina och sticker ifrån oss.

Vi är påväg att fortsätta att gå då vi hör ännu en röst.

”Pathetic that you little Becca will have the best friends and boyfriends in the world”

Vi vänder oss om och där står dennas skola största idioter. 

”Merry Christmas to you too” suckar Celina samtidigt som hon himlar med ögonen.

”I just want to say, just because you are best friends with a girl who can sing doesn't mean you are best”

”And you're not worthy to be with someone like Niall” 

Jag sväljer och stirrar på de två blonderade idioterna. 

”Do you two know that you hurt people? Or maybe it’s Niall and Rebecca who choose who they fits with? Not bitches like you two.” svarar Celina argt.

”Take it back you little whore!” 

Jag stirrar argt på tjejerna och sedan går jag fram till den blonda tjejen som kallade Celina hora och ger henne en hård bitchslap.

”What the hell are you doing!” Skriker hon.

”You don’t call my best friend whore, I have never said that I am the best and I don’t care what you say about me and Niall I think I'll decide if I'll be with him or not your disgusting ugly old ladies” 

”Excuse me, but how did you two made my girl like that damn mood?” 

Vi tittar upp och där står Niall i en grå stickad tröja och slitna svarta jeans. De två blonda tjejerna står och gapar och sen börjar dom backa.

”we .. we just wanted .. To say .. Uhum ..”

Niall nickar och tjejerna skyndar sig därufrån, han lägger armen runt min midja.

”Why were you yelling that kind of ugly words?”

”She called Celina whore” muttrar jag. 

Sen vänder jag mig mot Celina som står och ler mot mig.

”How are you?”

”Good” skrattar hon. Sen går vi mot bilen och Niall kör hem oss till våran lägenhet. Vi byter om och börjar laga mat.

”How do you spend your Christmas?” frågar jag medan jag skär upp tomat.

”The 22nd I go home so I'm there to help with everything” Suckar hon.

”Why so sad?” frågar jag igen.

”One word .. Mom”

”She'll get over it” säger jag och klappar henne på axeln. 

”How about you? How will you celebrate?”

”I'm going away from Niall ..”

”It sounds like it will not be easy”

Jag skakar på huvudet och torkar bort några tårar som rinner ner från min kind.

”It will be the first time since the accident ..”

Hon nickar och sedan lyser hon upp.

”Why don’t you take him to Sweden?”

Jag tittar på henne.

”But his family then?”

”Have not you and he been with them?”

”We have” svarar jag bara och kollar på henne.

”I think you should ask Niall if he wants to spend Christmas in Sweden”

Jag biter mig i läppen men nickar, det skulle vara kul för oss båda tänker jag.

 

 

Niall’s perspektiv:

Två dagar senare står Becca i mitt kök och disi hade kört in Celina till flygplatsen och jag hade mina väskor packade och skulle med mitt flyg senare ikväll. 

”Niall..” frågar Becca viskande från diskhon.

”Yes” jag stittar upp från tallriken jag torkar.

”Nothing” säger hon och tar upp ett glas.

”What is it?” frågar jag henne igen men hon skakar bara på huvudet.

”Come on” skrattar jag och lägger armarna runt hennes midja.

”I didn’t know you was shy to me” skrattar jag, vilket får henne att rodna.

”Say it” morrar jag i hennes öra.

”Okay okay! I don’t wanna be without you at Christmas so Celina said you might be able to come with me to Sweden to spend Christmas!” skyndar hon sig att säga och sedan tittar hon undan. 

”Okay okay! I do not wanna be without you at Christmas so Celina said you might be able to come with me to Sweden to spend Christmas!”

Hon vänder sig mot mig med ett leende och kysser mig mjukt.

”And I call mine”

Jag ringer och berättar och Becca kommer snart in i köket igen.

”Mom would love if you came”

”And I will come” skrattar jag och drar in henne i min famn.

”I love you Becca” viskar jag i hennes öra.

”And I love you” viskar hon tillbaka.


Så i nästa avsnitt kommer de bli Jul, vi kommer få träffa en person som inte varit med på länge. Och så kommer Becca få en rolig present!/ OneMoreDay

 

2 kommentarer

hanin

08 Apr 2013 17:13

aw dom är så söta :')

Julia

25 Apr 2013 07:32

Gulligt :')

Kommentera

Publiceras ej