Hannah’s perspektiv: 

 När bilarna parkerar utanför det stora brandgula huset är det inte ett ända fan som står utanför. Inte ett ända. Louis tar min hand och vi går ut från bilen. Han tittar på mig och skrattar.

”Whats wrong?”

”You may not notice it but it's pretty empty here. Where is everyone?”

”You mean our fans?”

”Yeah” svarar jag och tar tag i mina resväskor i varsin hand och vi börjar gå mot huset. 

”Well, They have closed this road. Neither fans or paparazzi will come here”

”They?” Ekar jag och samtidigt låser Liam upp dörren framför oss.

”Yeah, Or rather, we asked for it” Säger Louis samtidigt som han flinar mot mig och vi går in.

Huset vi kommit in i ser mer ut som ett litet hotell än ett vanligt semesterhus killarna har hyrt. Vi har kommit in i en stor hall med svarta skinnsoffor mot väggarna och små plastblommor sitter fast uppe över sofforna på väggarna. Rakt fram är en stor glasdörr som leder ut till havet. Till höger går en korridor och likadant till vänster. Bredvid korridoren som går till vänster finns en dörr som leder in i ett stort matrum. Jag, Louis, Zayn och Harry går till korridoren till höger medan Niall och Liam svänger till vänster. I den korta korridoren finns tre dörrar. Först ett sovrum som Zayn och Harry tar. Sen ett badrum och sen ett till sovrum som jag och Louis tar. Sovrummet är möblerat i en modern inredning. En vit stor dubbelsäng - tack och lov en dubbelsäng - står mitt i sovrummet. Mittemot den en vit stor byrå. Men bara en. Suck. Två stora tavlor gjorda i olja hänger över sängen. Den ena en fruktkorg och den andra en strand och ett hav. Kanske det havet vi ska till och bada i nu för Louis har redan dragit av sig kläderna förutom kalsongerna och börjar kasta kläder omkring sig för att hitta sina badshorts.

”Geez! We have been in this bedroom for two minutes and it looks like we've been here for two weeks!” Klagar jag och plockar upp min vita bikini. 

”I'll clean it up” säger Louis och river fram sina badshorts. 

Vi byter om och jag går in i ett badrum vi har i vårt rum. Tack och lov att vi har ett eget badrum också. Vi valde helt rätt rum. Jag tar bort sminket så att det inte ska kleta i vattnet och sedan tar jag en handduk och vi går ut. På stranden står redan killarna förutom Harry som sitter med en öl på verandan. Jag drar ut en stol och sätter mig med bredvid honom. 

”Heey! Are not you going to the water?” Klagar Louis.
”Nope, I'm not” 

Louis skakar på huvudet och går ner mot vattnet men jag hör han skratta och vänder mig mot honom och plötsligt flyger jag av stolen och känner någons starka armar under min kropp. Louis starka armar håller mig tryckt mot honom och han skrattar då jag förstår vad han ska göra. Han ska kidnappa mig till vattnet. Den idioten. 

”No! Louis! Stop! Please, nooo!” 

Sedan känner jag vattnet skvätta ner min rygg då Louis springer rakt ner i det med ett stort leende på läpparna. Jag hör resten av killarna skratta från stranden och jag börjar slå Louis på bröstet.

”Put me down! Now Lou!” 

”Okey” säger han simpelt och jag flämtar till då hans armar släpper min kropp och det kalla vattnet sluter den istället. Snabbt trycker jag mig tillbaka mot ytan och stirrar argt på honom.  Från stranden kommer de andra även Harry, de skrattar så de skakar och jag vet vad de skrattar åt. Mig.
”It was not what I meant” Morrar jag och tar ett steg tillbaka då Louis försöker krama om mig.
”You said put me down so I did it” 

”But I -” 

Louis rycker fram mig mot honom och kysser mig. Jag putar bort honom och lipar mot honom. 

”I'll play with Zayn instead he would never do that!” Säger jag och skvätter vatten mot Louis och han skrattar.
”Do that” 

Men jag hinner bara ta några steg innan ett vatten krig har brutit ut mellan mig och Louis och resten av killarna hoppar in. Efter en timme med skratt, rop och ännu mera skratt så bestämmer vi oss för att gå upp och fixa oss och dra till en restaurang i närheten. 

”Wait!” Säger Louis när vi är på väg upp och tar min hand och vinkar bort de andra att fortsätta gå in. 

”You know I didn’t mean to hurt you” Säger han sakta. 

”Hurt me?” Ekar jag och lägger huvudet på snee.

”Yeah, when I just dropped you straight down into the water, I know you don’t like water so much”

”Aw Louis, I love you” Skrattar jag och ger honom en snabb kyss och tar hans hand och vi går upp igen.
Jag byter om till en rosa klänning, ett halsband med massor med vita pärlor, tar min vita väska och sätter på mig ett par snygga skor. 

”Wow, you look so beautiful” viskar Louis i mitt öra när han kommer ut från badrummet. Själv har han på sig en svart skjorta och en grå kavaj på sig. Det syns tydligt att vi ska ut på en fin restaurang. 

”You look hot Lou” Säger jag flinande och Louis kysser min panna och tar min hand och vi går till dom andra. 

De har också fått på sig snyggare kläder och vi går ut till bilarna och de kör oss till den finaste restaurangen jag sett. Utanför är det såklart massor med fans som väntar på killarna och Louis lägger sin arm runt min midja medan vi går igenom folkmassan. Massor med skrik och utrop hörs där vi går.

”Harry!!! Love uuuu!”
”NIAAAAALL!!”
”Zayn where is PERRIIIIEE!"

”Liam is it true about daniiii?!?!”

”Louis you should marry Hannah!!”

Så snart vi kommit in till restaurangen så dör rösterna ut och vi får ett bord för sex stycken och vi börjar babbla om allt möjligt. Snart kommer beställningen och jag beställer oxfilé min favorit rätt. När maten dukas fram tystnar pratet och vi börja äta. 

Vi struntar i efterrätten för att vi alla är trötta från resan hit och vattenkriget. Så vi går igenom folkmassan igen till bilarna som ska göra oss hem. Jag, Louis och Harry i den ena och Zayn, Liam och Niall i den andra. Louis och Harry börjar prata om någon bollsport och jag lutar pannan mot fönstret. Då vibrerar mobilen i min väska och jag fångar upp den och ser att jag fått ett sms från Zayn. Leende kollar jag vad han skrivit.

We need to talk

Det är det ända han skrivit, ingen smile med inget. Oron stiger och jag knappar tillbaka.

Abt what?

A thing. Får jag tillbaka

Jag lägger tillbaka mobilen men den vibrera igen och jag suckar och kollar vad som nu har hänt. Zayn har skickat igen.

Come to the water at ten o'clock tonight

Jag lägger ned mobilen med en ännu större suck. 

”Whats wrong?” Frågar Louis och kollar bort från Harry in i mina ögon.

”Oh nothing, just tired”

”We are soon home honey” säger han samtidigt som han gäspar.

När vi alla kommer hem säger vi godnatt och går till våra sovrum. Jag och Louis byter om och lägger oss ner men ingen av oss vill sova då klockan bara är halv sju. Så vi börjar prata om allt möjligt, från när vi träffades, xfactor och min familj. Tillslut märker jag hur trött Louis röst är och bara några minuter senare så somnar han med armarna runt min midja. Jag släcker lampan och tar upp min mobil och börja kolla runt på instagram och facebook för att inte somna. När klockan visar 21:55 drar jag mig bort från Louis armar och täcket från mig och tassar bort till altanen och ner till vattnet där Zayn står. 

”Whats up Zayn?” 

”I’m worried Hannah”

”About what?” 

”Not what Hannah, about who”
Jag är tyst och lägger min hand på hans axel.

”Who?” viskar jag och han vänder sig mot mig med oroad blick.
”Harry” 

Jag tar bort min hand och tittar frågande på honom.

”I don’t understand”

”He's been weird a really long time now”

"What do you mean with weird?” 

Zayn tittar på mig och tar fram sin mobil och går in på foton på sin mobil.

”I saw this, this morning ..” Mumlar han och visar mig bilden.

Det är en skärmbild på ett twitterinlägg som Harry skrivit.

Not true, not true .. Not good either ..

”What do he mean?” viskar jag och Zayn letar vidare i sin mobil.

”Don’t know, but he removed the tweet two seconds after I saw it.” 

Zayn är på väg att visa en till bild då vi hör en dörr stängas och vi vänder oss om och Harry kommer ut. Jag sneglar på Zayn som stänger av mobilen.

”Hi guys, what are you doing?” Frågar Harry när han kommer till oss.

”We..Uhum couldn’t sleep” Säger jag och biter i min läpp.

”Me neither” skrattar han. 

”But..I'm pretty tired anyway, gonna go and sleep. You should .. Uhum do the same” Mumlar Zayn och jag nickar.

”Yeah” 

”Goodnight Harry” viskar jag och går snabbt förbi honom tillbaka till mitt och Louis sovrum. 

När jag öppnar dörren sover han i precis samma hållning som jag lämnade honom. Jag ler och lägger mig bredvid honom, jag är precis på väg att somna när mobilen vibrerar till på natttygsbordet. Jag suckar och tar den och ser ett sms från Zayn. Igen. Han har skickat en bild och skrivit under den.

He wrote this before we went to the restaurant..removed it after a few seconds

Jag trycker på bilden och ser vad han skrivit.

God this is not good! I don’t understand .. She can’t .. And I shouldn’t .. But I can’t denying the feelings


Ett långt kapitel idag. Men vad tror ni Harry menar? Är det så farligt som Zayn tror?/OneMoreDay

 

5 kommentarer

Alison

01 Jul 2013 17:31

Merrrrr,älskar din ff.
Kan du skriva längre kapitel snällaaaa!!<3

Moa

01 Jul 2013 18:46

Han kan väl inte vara kär i Hanna? Åhhh. Kapitlet var inte alls långt, skriv mer snart Lisn! :-)

Sandra

01 Jul 2013 19:29

Sjukt bra kapitel :)

Hanin

01 Jul 2013 23:17

Åååååh jag tror jag veeeeet ;)

Em

09 Jul 2013 18:03

meeer! sjukt bra juuu

Kommentera

Publiceras ej