Hannah’s perspektiv:

 

Jag slog mina ögon och gäspade stort, solen sken in genom fönstret och jag satte mig upp och tittade mig omkring i rummet. Det var bara jag men jag hörde Louis fixa i köket medan han sjung på någon Adele låt. Jag sneglade på mobil och såg att klockan var 8:05. Jag stirrade på mobilen ett tag innan jag fattade hur mycket klockan var. Niall skulle komma och hämta mig och Louis tio och vi hade inte packat än.

”Shit!” Skrek jag argt och kastade av mig täcket och drog åt mig kläder som låg närmast mig i min garderob och sprang in på toan och hoppade in i duschen samtidigt som jag skrek till Louis. 

”Get your fat ass from the kitchen and pack now!” 

Jag hör ett skratt från köket men jag struntar i det och duschar. Om jag inte hade haft så bråttom så kanske jag skulle kommit ut från duschen efter 40 minuter eller längre, nu kastade jag mig nästan ut mot en handduk efter 15 minuter istället. Jag virar in mig i den och det knackar mot dörren.

”What?!”

Louis ansikte tittar fram genom dörrspringan med ett flin.

”I have pack my things now” 

”Good! Go now!” 

Han skrattar och försvinner ut med ett ännu större flin.

Jag torkar mig torr och drar på mig underkläderna. Fönar håret och drar på mig ett par shorts med nitar på bakfickorna. Tröjan blir min favorittröja jag fick av min bästis för längesen. En stickad vit tröja med en uggla på. Jag kollar in i spegeln med en suck. Mitt långa bruna hår hänger ner över min rygg. Jag tittar runt omkring för något som jag kan sätta upp mitt hår eller åtminstone fixa till det lite bättre. Mina ögon skannar runt i rummet och fastnar på ett rött hår band som ligger slängd över en krok bredvid spegeln. Jag tar tag i bandet och börjar fixa med håret. Efter tredje gången får jag till håret perfekt och jag ler mot spegeln. Jag drar på mig några armband och snurrade runt och jag är klar. Jag skyndar mig till sovrummet och går rakt in i Louis. Han skrattar till och tar tag i min hand och ler. 

”Going somewhere?”

”Yes, to the bedroom and you gonna go to the shower and take a shower!”

Han skrattar högt och jag går in i vårt sovrum. En blå resväska och en ryggsäck ligger på sängen och jag skakar bara på huvudet. Hur kan man bara ta med sig två väskor när man ska vara en månad på Hawaii? 

Jag drar fram en stor rosa resväska och en lite mindre vit resväska och börjar packa. Jag börjar med underkläderna och sen mot överdelarna. Tröjor, skjortor, linnen, en skinnjacka. Sen underdelen. Jeans, mysbyxor, shorts, leggings, halvlånga byxor och kjolar. Jag slår igen den lilla vita resväskan då den är full nu. I den rosa packar jag pyjamas, två olika bikinis, klänningar, snygga skjortor, snygga tröjor och snyggare byxor. Efter det packar jag ner olika skor och min systemkamera. Men en suck slår jag igen den väskan också och drar fram en vit skinnväska och börjar fylla den med böcker, godis, mobilladdaren och plånbok. Jag lägger den över mina resväskor och ler stolt mot dem. Jag är äntligen klar. Jag vrider mig mot min mobil och kollar på displayen. 09:49. 

Shit Shit Shit!

Jag börjar dra ner mina väskor för trappen och fem minuter senare ringer det på dörren.

”Louiiis! It’s Niall!”

Själv går jag mot dörren och slår upp den och den blonde irländaren står framför mig med ett flin.
”Let me guess? Woke up a few minutes ago?” skrattar han och kramar om mig.

Jag stänger dörren och skakar på huvudet. 

”I woke up and realized that I had two hours for me to shower and pack and fix me before you would come” 

”What? Packed you this morning? Why?”

Jag känner att mitt ansikte hettas till och biter mig i läppen och vet inte riktigt vad jag ska säga. 

”Don’t tell me you did that yesterday?!” 

”Ehum..” Skrattar jag och tittar bort.

”You did!” Han skrattar högt och Louis kommer ned springandes med sina väskor.

”Hi Niall, Whats up?” 

Niall skrattar och ler stort mot honom.

”I got your girlfriend to blush and bite her lip” skrattar han och jag slår argt honom på armen och lutar mig mot Louis och viskar mjukt till honom.

”He knows what we did last night” 

”Well I would still say it to them later” skrattar han och jag rodnar ännu mera. Som straff för att Niall och Louis börjar reta mig för att jag rodnar hela tiden tvingar jag dom att bära mina väskor, tja alla utom min skinnväska. 

”Geez! What have you brought?! Books? you just have books?” Stönar Niall när han tar min stora rosa väska. 

Jag skrattar och öppnar dörren och Louis och Niall bär stönande mina + Louis väskor till Niall’s bil. Vi hoppar in och kör mot flygplatsen. 

 

Louis perspektiv:

När vi kommer till flygplatsen mötte vi upp resten av bandet som stod och väntade på oss.

”Why so late?” Frågar Harry när vi kommer fram.

”Well, these two had too much fun last night and forgot to put the alarm on” skrattar Niall och jag känner hur jag rodnar. Jag må vara stöddig när jag bara är med en av mina bästa kompisar, men när allas blicka riktar sig mot mig av mina bästisar så kan jag inte sluta rodna när dom pratar om mitt och Hannah’s privatliv.

”Lucky for us that you have your own room now then” skrattar Liam och jag trycker in mitt ansikte mot Hannah’s huvud och känner hennes mjuka bruna hår sticka mig i ansiktet. Sedan hör vi någon ropa upp Hannah’s namn och Zayn kommer springandes med en papkaffemug. 

”Hiii Han!” Han kramar om henne och berättar för oss andra att vårt plan har kommit och det är dags att gå på. När vi kommer in i planet sätter sig Hannah sig längst in mot fönstret och jag bredvid henne. Brevid mig slår sig Zayn sig ner. Bakom oss sätter sig Niall bakom Hannah. Harry bakom mig och Liam bakom Zayn. Killarna tar upp sina mobiler som vanligt och pluggar in hörtlurarna i mobilen och börjar lyssna på musik eller prata med någon i telefonen. Jag vänder mig mot Hannah och hon tittar in i mina ögon och ler mot mig.

”I love you” viskar hon och jag kysser henne mjukt. 

”I love you” Svarar jag tillbaka och jag känner hur planet börja rulla. 

Hannah’s ögon blir större och en blick blandad av fasa och oro visas i hennes ögon.

”Somthing wrong darling?” säger jag och tar hennes hand i min.

”No..I’m just..afraid of airplanes” viskar hon tillbaka och biter sig i läppen.

”Come here” mumlar jag och hon lutar sig mot mig och hennes ansikte trycks mot min bröstkorg och jag smeker hennes hår med mina händer. När planet lyfter tar jag upp hennes ansikte och kysser hennes mjukt och ler.

”Look” säger jag och nickar mot planets fönster och hon tittar ut.

”Oh it’s..It’s beautiful” 

”Like you” säger jag med ett flin. Och hon skrattar och lutar sig mot mig.

 

2 kommentarer

hanin

25 Jun 2013 14:20

sista delen asså awwwww <3 meeer :D

Sandra

26 Jun 2013 12:00

Bästa ever:)

Kommentera

Publiceras ej