Rebecca’s perpsektiv:

Vi sitter i soffan och har delat ut paketen till alla, det är dags att öppna dom. Oftast brukar vi öppna dom i storleksordning från den yngsta men tydligen detta år vart det från den äldsta.

”Dad open the present now!” Skrattar jag och pappa sliter upp paketet från mig och Niall.

”Vad är detta..” Skrattar han och öppnar boken.

Allt för att vara en pappa till en förälskad dotter på både svenska, danska och engelska” skratta han. De andra börjar också skratta och Niall kramar om mig. Vi går runt tills det är min tur att öppna.
”Okeey..I take..Niall’s first” skrattar jag och tar ett smalt vitt kuvert. Jag ler mot han och sprätter upp det.

”Niall .. What is this?” viskar jag och ser att alla utom Jane och Annie verkar veta vad som finns i det.

”tickets” skratta Niall

”Tickets” ekar jag och tar upp en av biljetterna. Jag behöver bara se ett ord innan jag fattar vad jag fått.

”We .. You are .. I .. Love you!”

Han ler mot mig och kysser mig på munnen mjukt.

”I love you too” skrattar han.

”Australia” viskar jag och ler.

”Our flight goes tomorrow” säger Niall mot mina läppar.

”Ni visste! Skriker jag sedan och hoppar upp och kramar om mamma och pappa samtidigt. 

”Såklart, Niall ringde oss först innan och frågade om det var oket att kidnappa dig” skrattar mamma. Senare på kvällen runt midnatt när alla hade gått kom jag in i mitt rum med mina presenter och hittar Niall på golvet och bäddar en madrass.

”You know you can sleep with me” säger jag och lägger grejerna i en hög på mig säng.

”And see your mother's face in the morning when she looks to us and just want to kick me out?”

Jag skakar på huvudet och ger honom en snabb kyss.

”Mom thinks that you are a gentleman” 

Niall rodnar svagt och jag tar min pyjamas och går mot toan. När jag kommer ut krockar jag nästan in i Quinn.

”Shit! Du skrämde nästan ihjäl mig sis!” Skrattar hon och sedan tar hon min hand och för mig mot sitt rum.

”Asså jag tänkte gå och sova..”

”Jo men vi måste snacka nu”

Jag rycker på axlarna och hon stänger dörren efter mig.

”Har ni gjort det” 

Jag stirrar på henne.

Det?” Frågar jag och höjer på ögonbryna.
”Ja..Det” 

”Jag..Ehum fattar inte” Skrattar jag.

”Åh..Du är alltid så trög..Men jag menar..En kille en tjej som har..Kul

Jag stirrar på henne och börjar förstår.

”Quinn..Frågar du mig om..Euhm..Om..Blommor och bin..”

Hon skrattar högt och jag slår till henne och hon nickar och med handen över hennes mun.

”Nej” säger jag bestämt och rodnar.

”Ni har inte! Men ni har ju varit tillsammans sen..Länge!”
”Ja men..Jag är 17..Han är 18..”
”Spelar roll! Jag menar ingen behöver veta” Hon ler mot mig och jag slår till henne igen och ska gå ut.

”Ni kommer göra det i Australien” 

Jag vänder mig om mot henne och tittar på henne.

”Snälla Quinn” nu är jag helt tomat röd i ansiktet och jag slår upp dörren och slår upp den rakt i Niall. Yey allt blev jättebra när han ser mig också. 

”Has something happened?” 

Jag skakar snabbt på huvudet men rodnaden är kvar jag känner den mot min hud.

”But you blush .. You look like a tomato in the face” När han sagt det sista ler han stor åt sitt skämt. Quinn skrattar och jag stormar förbi Niall in i mitt rum puttar ner grejerna på Niall’s madrass och kryper ner under täcket.

”You darling, sorry but what have you done”
”Quinn” morrar jag.

”Has Quinn done anything? what” skrattar han.

”She talked ..”

”People usually do that honey” skrattar han. 

Jag sätter mig och suckar. 

”She talked about us .. About you” Viskar jag.

”Don’t say she's in love with me” skrattar han.

”No..She was talking about .. When a girl and a guy have fun ..” 

”Oh” Säger Niall och verkar ha fattat det dubbelt så fortare än vad jag gjorde.

”So what did you say?” skrattar han.

”The truth of course! No!”

Han nickar.

”It's not the end of history”

Jag suckar och lägger en kudde mot mitt ansikte och skakar på huvudet.

”She said we would do it now .. on our holiday”

Han har tysnat men sen känner jag hans andedräkt mot mitt öra. Sen viskar han mjukt.

”Do you want to do it .. On the holiday?” 

Jag tittar snabbt upp mot han och han ler mot mig ett mjukt leende.

”I .. I .. Do you want to?”

Han skrattar och tar mina händer.

”Do you want to is the question. I want to if you want”

”I .. Maybe” jag rodnar och Niall rullar ur min säng på mina saker. 

”Aow!”
Jag skrattar och hoppar in längst in mot min säng och klappar på den andra delen av sängen. 

”No way .. That I lay me down there when your mother is in the same house”

”Coward!”
”Always!”

Han tar upp biljetterna och de andra av mina presenter och lägger dom på golvet mellan oss.

”Please!”

Han skakar på huvudet. Jag kryper fram till kanten av sängen. Och sträcker min hand mot hans arm och rycker till i den. Ett leende kommer fram på hans läppar och han smyger mjukt upp till mig.

”Thanks” viskar jag och han lägger armarna runt mig.

”Merry Christmas darling” viskar han tillbaka.


Näst sista kapitlet. Ska försöka lägga ut sista så snart som möjligt. Desso mera kommentarer desso snabbare kommer det upp ;) / OneMoreDay

3 kommentarer

Julia

06 May 2013 17:34

As grymt! Kommer det dirt i nästa? ;)x

hanin

10 May 2013 19:53

haha va gulligt! :')

Moa

11 May 2013 15:24

Awww, seriöst sötaste paret någonsin!

Kommentera

Publiceras ej