Rebecca’s perspektiv:

 

Jag satt i skräddarsitts med Nialls laptop i mitt knä och skrev med snabba fingrar över tangenterna. Jag var inne på facebook vilket jag inte varit inne på sen jag och Niall började dejta. Det plingade till och ett meddelande från Quinn dök upp på skärmen. 

// Snälla jag ber dig, jag kan få din garderob och ta några kläder?!?! //

Jag skrattar och knapparin mitt svar.

 

// Sure! Till vad om jag får fråga? :) //

// Skola imorn! Och jag har inget att ta på mig.. //

Jag skrattar till och bara nån minut senare plingar meddelarsignalen igen.

// Mamma..Kommer ringa dig om sekunder!! //

Jag stirrar på texten och snart börjar min mobil ringa. Sakta tar jag upp den och trycker in svara knappen.

”Ja?”

”Gumman! Så bra att du svarade, jag har en viktig sak att säga dig”

”Jaha” svarar jag argt och slår ner laptopen.

”Jag vet att du är arg på mig men jag lovar efter detta kanske du kan förlåta mig.

Jag svarar inte och jag hör henne sucka.

”Jag ger dig och Niall en andra chans”
”VA!?” skriker jag och in kommer Niall med uppspärrade ögonen.

”Honey?”

Jag väntar på mammas svar då jag hör en plötslig gråta tyst,

”Mamma? Mamma menar du det?”
”Ja..Jag gör det, och nu när jag hörde honom komma bara för att du skrek..Det..jag är så lycklig att du hittade honom”

Jag gapar och försöker hitta orden.

”M..Mamma..Jag älskar dig, tack tack tack!”

Mamma skrattar och vi lägger på.

”What?” säger Niall och lägger armen om mig.

”My mum..Accept us”

Ett leende sprids över Niall läppar och han rullar runt så han hamnar över mig.

”Great, let’s celebrate!”

Han börjar kyssa mig passionerat och trycker ner mig mot maddrassen.

”Niall..Niall stop!” Skrattar jag och försöker utan framgång få bort han.

”What, I love you” mumlar han mot mina läppar.

Jag skrattar och han himlar med ögonen.

”It’s true”

”I believe you” skrattar jag.

Sedan rullar han runt så han hamnar under mig istället, men tar fast mina handleder. Jag skrattar och försöker komma bort.

Han mobil börjar låta och jag skrattar och han släpper mig

”It’s Haz” säger han och tittar på mig

”Answer you stupid guy” säger jag och slår till han på armen. Han skrattar och svarar.

”Harry?” Han ler mot mig och går sedan ut, jag tar mina kläder och går till badrummet för en dusch. När jag kommer ut torkar jag mitt hår fuktigt, drar på mig mina kläder. Idag blir det ett rosa spetsigt linne och vita jeans, jag tar också på mig en svart tubtopp under linnet. Jag sätter upp håret i en hög bulle och lägger på lite mascara. Snart kommer Niall in och nästan skriker.

”The clock is..Is..How much is it?”

Jag skrattar och tar fram min mobil.

”twelve twenty-three”

”Oh god! The plane coming..1:56 p.m.”

Jag ler mot han och säger att jag sticker ner och packar de sista grejorna, medans jag hänger upp handduken drar av han sin tröja och jag slinker ut genom dörren. Jag springer ner och packar de sista av mina grejer i mina resväskor och sen börjar jag packa Nialls grejer. Klockan är 13:03 när Niall kommer ner med blöt hår och i bara kalsonger.

”You maybe have some clothes to me?” 

Jag skrattar och kastar ett par gråa jeans och vitt linne. 

”Here” 

Han drar på sig linnet och samtidigt knackar det på dörren. Jag springer ut och öppnar, och som en våg av fans och kamera blixtrar möts jag av. Framför mig står Paul och längre bort står en stor jeep parkerad.

”Hi” säger jag nervöst eftersom jag inte träffat honom.

”Hi Becca”
Jag ler och låter honom komma in. 

”Niall! Paul is here”

”What? Paul? Right, uhum..Hi Paul”
”He has talk to the phone right?” Skrattar Paul och går in i vårt sovrum för att hämta väskorna.
”Yes, how did you know?”
Han skrattar och försvinner ut, jag tittar på Niall som står och fixar sitt hår, jag lägger armarna om hans midja och viskar i hans öra.

”Niall, I love you”
Han vänder sig om och lägger armarna om mig, och kysser mig mjukt. En hostning hörs och vi vänder oss mot dörren.

”Sorry to disturb but we need to go now”
Niall nickar och tar min hand, jag grabbar tag om min väska och går ut.

När vi kommer in i bilen frågar jag Paul igen hur han kunde veta att Niall hade varit i telefon. Han skrattar och berättar glatt.

”One day when we were off to an interview so had Niall talked  the with his mom all day, and when it was time to go, he had just come out of the shower.”

”And Liam shouted at him so much in the car later that he began to cry”

”What?” jag börjar asgarva och Niall skakar på huvudet.

”That’s not true!”

”You..Cry?” Jag skrattar så mycket att jag får tårar i ögonen, jag torkar genast bort dom.

”I didn't cry..” 

Sedan lägger han armarna om mig och kysser mig, jag gosar in mig i hans famn och blundar, snart somnar jag sakta.

 

Xander’s perspektiv:

Tåget skakar när det lämnar Västrås. Jag kollar ut genom fönstret och suckar, det är alldeles grått där ute, jag kollar ner i facebook meddelanden och ler åt Annies meddelande.

//Gissa om inte Quinn har hittat nåt till imorrn..Omg..Jag ska vara naken!//

//Förbaskat då! När du frivilligt tar av dig kläderna så är jag inte där..// skriver jag tillbaka med ett leende på läpparna.

//Ha-ha, kul gosse ;)//

En hostning får mig att kolla upp, jag tittar upp i ett par mörkblå ögon, hon har långt blont hår en tajt vit tröja under sin uppknäppta jacka. 

”Hej” säger jag och vänder mitt huvudet mot datorn igen, en till hostning och jag tittar tillbaka på henne.

”Nåt du vill eller?” säger jag och hon ler mot mig.

”Ja faktiskt, sitter nån här eller?”

Jag skakar på huvudet, och hon sätter sig framför mig. Jag kollar runt i tåget det finns massor av tomma platser, varför valde hon denna.

”Så vad är ditt namn sweetheart”

Jag stirrar på henne, sa hon nyss Sweetheart..? 

”Ursäkta mig, men vem är du?” frågar jag henne och slår ihop datan. 

”Amanda såklart!”

Jag nickar och låtsas att bry mig, medan jag packar ihop mina saker. 

Jag tittar på henne och sedan ler jag.

"kan inte du hämta nåt till oss att äta?”

Hon ler och ställer sig upp.

”Visst heting” 

Jag stirrar efter henne och när hon har försvunnit nästan springer jag mot en annan kupé.

Efter yttligare tjugo minuter kliver jag av och letar efter min mamma. Att jag skulle flytta till Stockholm var det ingen som hade anat förns jag hade kommit på den idén, jag hade kommit in på en skola där så jag kunde ju lika gärna flytta till mamma istället. Jag ser mig omkring och sen hör jag en röst ropa på mig.

”Hey, Xander?” 

Jag vänder mig om och möter mina gamla granne, men också nu min svärfar.

”Gud, vilken stor grabb du har blivit” skrattar han.

”Hej Rick” svarar jag bara tillbaka.

Vi går i tystnad tillbaka till en vit Volvo. Jag lägger in mina grejor i baksättet på bilen och ska hoppa in då jag hör en röst.

”Tjohooooo!!! Heting!”
Jag vänder mig om och några meter från mig och Rick står Amanda med några andra tjejer, hon vinkar mot mig med ett flörtigt leende och jag hoppar in i bilen snabbt.

”Känner du Mandis?” Säger Rick och backar ut.

”Nja, hon kom och började flirta med mig under tåget men jag har flickvän så..Vänta kallade du henne för..Mandis?” 

Han skrattar och svänger ut på en stor väg.

”Jag menar hur känner du Amanda?”
”Tjaa..Hon är liksom min dotter..”

Jag stirrar på Rick.

”Så typ..Typ min styvsyrra?”

Rick skrattar men nickar. Jag kollar ner på mina händer och blir lite illamående, min styvsyrra flirtar med mig och hon är min styvsyrra!

”Men hon vet inte att jag är hennes pappa..Än så..Så säg inget va?” 

Jag nickar och ler mot Rick. Vi kommer hem snart till en nyrenoverat vitmålad kåk. En liten trädgård utanför och en kort gång med olika nyanser av svarta och bruna stenar. Rick låser upp dörren och jag kliver in. Rummet jag kommer in till en hall som har en trapp som leder upp till övervåningen. Det är möblerat med svarta och vitgråa nyanser i hela undervåningen.

”Jag sticker och hämtar din mamma, sen så sticker vi och käkar?”
Jag ler och tar upp mina saker till mitt rum, jag öppnar dörren och kommer in i ett svart rum. Rummet har svarta tapeter medan golv och tack är ljusgråa. En vattensäng står längst upp i högra hörnet och ett stort fönster som vetter ut mot grannen. Ett skrivbord med en liten bokhylla med böcker över bordet. En garderob och ett akvarium med två ödlor finns också i rummet. Jag packar upp mina saker och loggar in på skype. Som jag hade räknat var Annie inne på skype så jag ringde upp henne.

”Xander!!” hörs hennes skrik från datorn och snart sätter vi båda på kameran. 

”Gud vad jag har längtat efter att se dig” säger jag och hon rodnar.

”Du åkte för bara några timmar sen gulle” skrattar hon.

”Ja men jag saknar dig mer och mer”

Jag ska just säga en till sak då en sten slår mot fönstret.

”Vad fan..” säger jag irriterat och går fram till fönstert.
”Fan..Fanfanfan!” utropar jag och ser Amanda och någon annan brunhårig tjej.

”Xander..?” hör jag Annie från datorn men jag struntar i henne och öppnar fönstret.

”Vad!” skriker jag ut till henne.

”Kom ut!” skriker hon tillbaka.

”Glöm det” 

”Hey var inte så elak dude!” säger den brånhåriga och jag lipar med tunga åt henne och går tillbaka till sängen.

”Tro det eller inte men det var en tjej på tåget som..Som flirtade med mig” säger jag och himlar med ögonen. Annie blir vit i ansiktet men jag skyndar mig att förklara.

”Nejnejnej! Jag ser inget i henne..Faktiskt så..Så är hon min..” 

Ett smäll från fönstret igen får mig att hoppa till och Annie skruvar på sig. Jag går fram till fönstret och öppnar det igen.

”Har ni inte gått?” Skriker jag ner.

”Snällllllllaaa!” 

”Gå och..” jag stannar upp mitt i meningen och sedan ler jag.
”Mandiiiiis” skriker jag ner till henne. 

Hon blir röd om ansiktet men ler flirtigt mot mig.

”Ja?” 

”Jag vet vem din farsa är” 

Från att ha rött illrött face till kritvit hade jag aldrig sätt någon.

”Han känner dig Mandiiiis” 

Jag hör hur Annie börjar skratta och jag smäller igen fönstret samtidig som jag ser dom ta sig därifrån. 

”Så var var vi?” skrattar jag när jag kommer tillbaka.

”Du förklarade att du inte var kär i Mandiiis, men jag behöver ingen förklaring längre” skrattar hon tillbaka.

”Äsch, nu ska vi..”

Jag hör hur en dörr öppnas och sedan hör jag min mammas röst.

”X..Xander?” 

Annie måste också ha hört den för hon ler mot mig.

”Ring när du har tid” sedan loggar hon ut och jag lägger undan min dator. In kommer sedan min mamma, hon och Stefanie är på pricken lika. De har samma bruna nyans i håret och näsa och leende är identiska. Hon kommer fram till mig och omfamnar mig mjuk.
”Xander, tack för att du kom hit levande”
Jag skrattar och tittar upp i hennes ögon.

”Så jobbig är inte pappa” 

”Åh jag vet” skrattar mamma och sedan kollar hon runt i mitt rum.
”Gillar du det?”

”Skojar du eller, helt perfa!”

”Vad bra, ska vi dra och käka nu? Rick är i bilen”

Jag nickar tar min jeansjacka och så sticker vi ut. När vi rullar igenom Stockholm och jag ser dom stora höghusen tänker jag efter. Det här är nuet, här är där jag kommer börja leva, mitt nya liv hel enkelt. Mitt gamla har jag lämnat bakom mig. Det livet vaktar Annie över.


Del 22, sorry att ni fick vänta, hade ingen insperation och mycket i skolan. Men iallafall. Beccas mamma tillåter Nebecca. Becca och Niall flyttar tillbaka till London igen. Skolor börjar. Och Novellen börjar kommer mot sitt slut, bara några kapitel kvar :) /OneMoreDay

3 kommentarer

hanin

20 Mar 2013 16:45

du skulle bara VÅGA! den får aldrig ta slut.. NÅGONSIIIIIIN! xd

eve

20 Mar 2013 18:11

håller med VB, do not end it!

Julia

22 Mar 2013 20:46

ÄLSKAR DET , den får inte vara slut så tidigt :( xx

Kommentera

Publiceras ej